Poradňa

Skladujeme cesnak

PORADÍME VÁM: Ako uskladniť cesnak a ako ho mať doma celý rok?

Rybár, poľovník, či hubár, všetci cesnak poznáme a v našich jedlách ho používame. Napriek ,,vôni,, ho obľubujeme a jeho liečivé a chuťové vlastnosti sú na nezaplatenie. Ale ako si ho uchovať doma čo najdlhšie čerstvý? My vám poradíme!

Ilustračná fotografia

POZOR! Zmena počasia je NEBEZPEČNÁ pre každého, nepodceňujte prvé príznaky nebezpečenstva

Meteosenzitívnych ľudí z roka na rok pribúda. Neverili by ste, koľko poľovníkov, lesníkov, rybárov či hubárov k tím patrí!

.

Viete o TOM, že DIVINA svojou kvalitou obsadzuje prvenstvá vo výživových odporúčaniach?

Mäso z diviny je populárne nielen vďaka svojej výraznej chuti, ale aj preto, že je preň typický nízky obsah tuku a cholesterolu.

Ilustračná fotografia

VIDEO Viete ako správne vyvrhnúť daniela. Video nie je vhodné pre citlivé osoby!

Poľovnícka sezóna naplno prebieha a poľovník je povinný podľa poľovníckych tradícií každú ulovenú zver správne ošetriť. Bez ohľadu na to či sa jedná o srnca, diviaka či inú zver.

Objavili sa vo vašom krásnom trávniku HUBY? Skoncujte s nimi a to ÚPLNE jednoducho!

Objavili sa vo vašom krásnom trávniku HUBY? Skoncujte s nimi a to ÚPLNE jednoducho!

Pokiaľ sa vo vašom dokonalom trávniku objavili huby, nemusíte podliehať panike. Ich prítomnosť môžete ovplyvniť niekoľkými jednoduchými úkonmi, ktoré ocení aj sám trávnik.

Ilustračná fotografia

Jelenej reči sa dá naučiť a úspešne ju používať. PORADÍME ako na TO!

Kto chce imitovať hlasy jeleňov v ruji a vábiť ich, musí mať dobrý hudobný sluch, hlasový fond a ručadlo.

Najjedovatejšia rastlina, ktorá rastie na Slovensku, je chránená prilbica modrá. Krásna bylina s prenikavou modrou farbou sa týči aj pri kosodrevine, vedľa potokov a turistických chodníkov vo Vysokých Tatrách. Smrteľná dávka pre človeka je len niekoľko gramov koreňa, deti môže ohroziť  už to, že sa rastliny dotknú a potom si neumyté ruky olížu.

POZOR! SÚ JEDOVATÉ! Tieto krásky vás dokážu aj zabiť

Áno, sú krásne, ale POZOR! Dokážu vás aj zabiť ! Na tieto rastliny si dajte naozaj pozor!

Rodinka

POZOR! Každý rok sa na Slovensku otrávia hubami desiatky ľudí! Nepatrite medzi nich!

Pre deti môže byť smrteľné už veľmi malé požité množstvo.

Peter Rusnák

Ako cvičiť slovenského kopova (2.), prinášame aj niekoľko príkladov z praxe

Radíme sa s PETROM RUSNÁKOM, hlavným výcvikárom Klubu chovateľov slovenských kopovov.

Hliva, huba
Foto: Zuzana Gavulová
Uverejnené: Báječná Žena č. 34/08 
pôvodný súbor:IMG_2183.eps

Porovnali sme účinok hlivy a šii-take. Viete ktorá huba je lepšia?

Obe huby účinkujú proti vírusom, ale len jedna pomôže s akné a druhá zase podporí potenciu.

Kráľ

Poľovníci! Pripomeňme si ZÁSADY, ktoré si má zvážiť KAŽDÝ poľovník skôr, ako vystrelí!

Ozajstný poľovník ani s povolením na lov zveri v najvyššej vekovej triede nevystrelí, kým si nie je istý jej lovnosťou. Prinášame vám zaujímavý článok, určite stojí za prečítanie!

.

Povieme vám, prečo je prospešné a zdravé spať so PSOM!

Pes v posteli je bežným javom aj pri poľovných psoch, súhlasíte?

POZOR! Toto je najväčšia CHYBA pri zbere a spracovaní HÚB. A robia ju aj skúsenejší hubári!

POZOR! Toto je najväčšia CHYBA pri zbere a spracovaní HÚB. A robia ju aj skúsenejší hubári!

O tom, aké najčastejšie chyby robia ľudia pri zbere, spracovaní a uchovávaní húb, hovorí mykológ Drahoš Ďuriška.

Ilustračné foto

Keď sa HUBÁRČENIE mení na PLIENENIE LESA. Kam sa podela hubárska etiketa?

„Takmer všade na hubách sa stretávam s rozmáhajúcim sa vandalstvom a nehubárskym správaním,“ napísal nám pred časom nahnevaný poľovník, rybár aj hubár z Liptovského Mikuláša.

.

S TÝMTO super trikom vám pôjde čistenie RÝB ako po masle! Vyskúšate ho?

Prinášame zopár rád do domácnosti, ktoré naozaj stoja za prečítanie!

Potápka chochlatá, záber z fotoplte

VIETE AKO NA TO? Fotograf prezradil tajomstvo skvelých záberov vodných vtákov

Postavte si plť, pozorovanie a fotografovanie vtákov na krátku vzdialenosť z úrovne vodnej hladiny je jedinečný zážitok.

Simon Dell a jeho myšacie kráľovstvo
Simon Dell a jeho myšacie kráľovstvo

fotopríbeh

Príbeh, ktorý valcuje internet! Na svojom dvore v záhrade stavia roztomilé domčeky pre myšky

Myši v záhrade nie sú pre záhradkárov nič príjemné. Vedia narobiť poriadnu neplechu a keď sa vám náhodou pred zimou dostanú nebadane do pivnice, je to hotová smršť! Simon Dell sa však na vec pozerá inak.

Video