Veľmi som sa tešila na bábätko, no prišla tiež dilema, či sa nebudem musieť vzdať milovaného poľovníctva. Pri návštevách revíru s priateľom v začiatkoch tehotenstva mi nebývalo práve najlepšie, nevládala som, a veru aj som si poplakala, že mojej záľube je asi nadlho koniec.

Po pár týždňoch sme šli na rodinnú poľovnícku dovolenku do Maďarska. Povedala som si, že aj keď nebudem vládať do revíru, strávim čas s rodinou. A tam sa všetko zlomilo. Dobrá nálada a prostredie mi prospeli. Napokon som si zapoľovala a ostalo to tak až do deviateho mesiaca, keď som u nás v chotári bola na srnčiu bezparohú zver a absolvovala aj spoločnú poľovačku na malú zver. Dovoľte mi podeliť sa o skúsenosti, ako zvládnuť toto krásne a zároveň náročné obdobie spolu s aktívnym poľovníctvom.

V treťom mesiaci
V treťom mesiaci
Zdroj: Archív ZM

POSLIEDKA A POSTRIEŽKA

Na posliedku som väčšinou chodievala s doprovodom. Vždy som mala pre istotu streleckú palicu ako oporu. Keď som bola ja doprovod alebo som šla pozorovať či prikrmovať zver, používala som turistické paličky. Zvlášť v tehotenstve je nutné mať nohy v teple a suchu. Okrem topánok s kvalitnou podrážkou som si navliekala ponožky s prímesou merina.

V ôsmom mesiaci
V ôsmom mesiaci
Zdroj: Archív ZM

Na postriežke som vždy mala hrubú deku, aby som predišla prechladnutiu, a viacero vrstiev oblečenia. Niekedy mi bolo totiž veľmi teplo, inokedy ohromná zima. Super sú vyhrievané vložky do topánok a vyhrievané oblečenie (vesta a podobne). Nohy, pokiaľ to ide, si treba vykladať. Mala som so sebou fľašu s vodou, prípadne čaj kvôli stálej hydratácii a aj niečo malé na zjedenie. Vždy choďte do revíru skôr, než ste chodievali, kráčajte pomalšie a opatrnejšie, to sa týka aj lezenia na posed a z neho.

Pirš na srnčiu v deviatom mesiaci
Pirš na srnčiu v deviatom mesiaci
Zdroj: Archív ZM

 SPOLOČNÉ LOVY

Spoločné poľovačky na diviačiu zver som neabsolvovala. Hoci som predtým rada chodila do pohonu, v tehotenstve je to absolútne nevhodné a štand sa väčšinou nedá porovnať s posedovým sedením (chlad a vietor). V niektorých chotároch je však možnosť byť aj na spoločnej poľovačke na menšom posede či sedačke. Toho by som sa neobávala. Absolvovala som spoločnú poľovačku na malú zver. Mala som so sebou len brokovnicu a náboje, všetko ostatné (ruksak s občerstvením a stoličku) som nechala v traktore, ktorým sme sa presúvali, aby som sa cítila čo najpohodlnejšie. Koniec-koncov bola som v deviatom mesiaci...

A tu som už s malým Vladkom
A tu som už s malým Vladkom
Zdroj: Archív ZM

Autor: ZUZANA MARTINČEKOVÁ

Viac sa dočítate v č. 6/2021 mesačníka Poľovníctvo a rybárstvo